آیا طرح پرداخت PAC پادکست تد کروز غیرقانونی است؟


سناتور آمریکایی تد کروز با شکایت دیگری از سوی کمیسیون انتخابات فدرال مواجه است که مدعی است او “وحشیانه” قوانین تامین مالی کمپین انتخاباتی فدرال را از طریق قرارداد پادکست خود با یکی از بزرگترین شرکت های رسانه ای کشور نقض کرده است.

در سال 2022، کروز با غول رادیویی مستقر در سن آنتونیو iHeartMedia برای پرداخت هزینه تولید، بازاریابی و توزیع پادکست حکم خود، که در آن چندین بار در هفته به نارضایتی های مختلف جناح راست می پردازد، قرارداد بست. از آن زمان، قرار عاشقانه مسائل اخلاقی بسیاری را مطرح کرده است.

شکایتی که روز سه‌شنبه ارائه شد در بحبوحه افشاگری‌ها مبنی بر ارسال بیش از 630000 دلار توسط iHeartMedia به یک ابر PAC که از کمپین انتخاب مجدد کروز در سال 2024 حمایت می‌کرد، صورت می‌گیرد. این حدود یک سوم کل پول نقد PAC است.

این شرکت به خبرنگاران گفت که این پرداخت‌ها برای «درآمد دیجیتال» از فروش تبلیغات پادکست انجام شده است، در حالی که سؤالات بیشتری را به کروز و super PAC ارجاع داده است. نه سناتور و نه وابسته به او، PAC، Truth & Courage PAC، جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

اما مرکز حقوقی کمپین و End Citizens United در شکایت خود ادعا می‌کنند که کروز در نقض قوانین انتخابات فدرال که نامزدها را از جمع‌آوری، هدایت یا خرج کردن «پول نرم‌افزاری» که فراتر از محدودیت‌های مشارکت است، از iHeartMedia خواسته یا دستور داده است که به PAC پرداخت کند. هماهنگی مستقیم با سوپر PAC های خارجی.

مرکز حقوقی کمپین، یک نهاد ناظر بر امور مالی مبارزات انتخاباتی مستقر در واشنگتن، به شدت کروز را به دلیل یک سری از اخلاقیات بالقوه، تامین مالی مبارزات انتخاباتی و نقض قوانین انتخابات تعقیب کرده است. End Citizens United یک PAC دموکرات است که از اصلاحات مالی مبارزات انتخاباتی حمایت می کند و از نامزدها حمایت می کند. این گروه از رقیب دموکرات کروز، کالین آلرد، حمایت کرد.

“شرایط قرارداد پادکست iHeartMedia با کروز عمومی نیست، و نظرات اخیر این شرکت توضیح نمی دهد که چرا پول از فروش تبلیغات مربوط به پادکست کروز را به یک ابر PAC حمایت می کند که از کمپین انتخاب مجدد کروز در سال 2024 حمایت می کند.” ایالت ها. با این حال، منطقی‌ترین و منطقی‌ترین استنتاج در این شرایط این است که کروز درخواست یا دستور داد و iHeartMedia موافقت کرد که iHeartMedia این وجوه را به TCP منتقل کند، که سپس از این بودجه برای حمایت از نامزدی کروز استفاده می‌کند.

مرکز حقوق کمپین قبلاً از کمیته اخلاق سنا خواسته بود بررسی کند که آیا کروز قوانین اخلاقی سنا را که پذیرش هدایایی از لابی‌های ثبت‌شده یا دریافت هزینه برای سخنرانی در رویدادها یا جلسات سخنرانی را ممنوع می‌کند، نقض کرده است یا خیر. این تحقیقات در نهایت پس از اینکه هم کروز و هم iHeartMedia گفتند که سناتور شخصاً هیچ درآمدی از این معامله نداشته و داوطلبانه وقت خود را برای میزبانی اپیزودها چندین بار در هفته صرف می‌کند، کنار گذاشته شد.

کروز و Truth & Courage PAC سوالاتی را در مورد اینکه چه کسی iHeartMedia را برای ارسال پول به super PAC هدایت کرده است منحرف کرده‌اند. کروز تحت فشار یک خبرنگار در یک مصاحبه خبری تلویزیونی اخیر، رسانه ها را به دلیل “تکرار” حملات دموکرات های چپ مورد انتقاد قرار داد و به تحقیقات قبلی کمیته اخلاق سنا اشاره کرد که هیچ تخلفی را مشاهده نکرد. با این حال، این تحقیقات شامل پرداخت به یک ابر PAC حامی کروز نبود.

کروز ادعا می کند که پادکست را به عنوان یک سرویس عمومی انجام می دهد و پرده فساد در واشنگتن را کنار می زند. کروز گفت: «از آنجایی که رسانه ها اخبار را گزارش نمی کنند، من یک پادکست برای صحبت با مردم تگزاس در مورد مسائل مهم انجام می دهم.

تبلیغات متنی: وقتی تگزاس در بدترین حالت خود قرار دارد، تگزاس آبزرور باید در بهترین حالت خود باشد.  برای این ما به حمایت شما نیاز داریم.  دکمه می گوید: همین حالا بپیوندید
تبلیغات

سناتور تگزاس – یکی از بازیگران کلیدی در پیگیری محافظه کاران برای کسب پول نامحدود و غیرقانونی در سیاست فدرال – در مورد این مسائل ساده لوح نیست و در واقع به عنوان یک ترول FEC “به طور آشکار بدبین” شهرت پیدا کرده است که به طور روشمند به دنبال سوء استفاده از خلاءها است. در مناطق خاکستری قانون انتخابات فدرال. در مبارزات انتخاباتی خود در سنا در سال 2018، او با موفقیت قوانین فدرال را به چالش کشید که تعداد وام های شخصی نامزدها را می توانند به کمپین های خود توسط اهداکنندگان محدود کنند. او همچنین متهم به آزمایش وقیحانه (یا نقض آشکار) قوانینی شد که هماهنگی super PAC ها و استفاده از بودجه کمپین برای استفاده شخصی یا منافع را ممنوع می کند. در سال 2021، او متهم به یک طرح غیرقانونی برای انتقال پول از شرکت از طریق یک سازمان سایه برای خرید نسخه‌هایی از آخرین کتابش شد.

کروز احتمالاً سعی دارد با قرارداد پادکست خود دوباره سیستم را شکست دهد. چگونه جانور روزمره همانطور که گزارش شده است، برخی از کارشناسان مالی کمپین می گویند که کروز از نظر فنی پولی برای super PAC جمع آوری نمی کند، بلکه در عوض از آن درآمد کسب می کند و PAC ها طبق قانون از دریافت درآمد خارجی منع نمی شوند. آنچه در مورد سازمان پادکست iHeart منحصربه‌فرد است، این گزارش می‌گوید که «چشم‌اندازی کاملاً منحصربه‌فرد برای کروز را آشکار می‌کند: اینکه یک ابر PAC اساساً می‌تواند به عنوان یک شرکت رسانه‌ای عمل کند».

“به نظر می رسد آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که او با این گروه سیاسی از طریق جمع آوری کمک های مالی استانداردی که او انجام می دهد رفتار نمی کند، بلکه اساساً با آن مانند یک تجارت رفتار می کند، و او از پادکست خود درآمد کسب می کند، انگار که فقط از آن پول به دست آورده است. یکی از ناظران تامین مالی این شرکت گفت: فروش تی شرت جانور روزمره.

اینکه آیا کروز قوانین انتخابات فدرال را نقض کرده است تا حد زیادی به جزئیاتی بستگی دارد که مشخص نیست، از جمله اینکه طرف های واقعی قرارداد پادکست چه کسانی هستند و کروز چه نقشی در قیف پرداخت ها به PAC ایفا کرده است.

این شکایت از FEC می‌خواهد تا جزئیات معامله پادکست و پرداخت‌های PAC را بررسی کند. با این حال، آژانس فدرال مدت‌هاست که در ناکارآمدی و درگیری‌های سیاسی گرفتار شده است که عملاً آن را از نظارت حتی ابتدایی‌ترین اصول قانون انتخابات ناتوان می‌کند.

برت کپل، وکیل امور مالی مبارزات انتخاباتی در یک شرکت حقوقی در واشنگتن گفت: “احتمال اینکه FEC او را به خاطر این موضوع تحریم کند، به طور نجومی پایین است.” جانور روزمرهبا اشاره به اینکه یکی از کمیسران جمهوری خواه منصوب شده توسط ترامپ قبلا مشاور ارشد کروز در سنا بوده است.

قرارداد پادکست کروز همچنین نگرانی هایی را در مورد نفوذ ناروا ایجاد کرد که فراتر از پرداخت های فوق العاده PAC بود: iHeartMedia که صاحب صدها ایستگاه رادیویی در سراسر کشور است، هر ساله میلیون ها دلار را برای لابی کردن قانونگذاران در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله سیاست هایی که تحت صلاحیت قضایی است، خرج می کند. کمیته بازرگانی سنا، که در آن کروز یکی از اعضای اصلی حزب جمهوریخواه است. کروز همچنین ده‌ها هزار دلار کمک مالی از لابی‌هایی که نماینده iHeartMedia بودند دریافت کرد. جانور روزمره یافت.

دو ماه پس از اینکه iHeartMedia شروع به ارسال پرداخت‌ها به Truth & Courage PAC در سال گذشته کرد، کروز اعلام کرد که از لایحه‌ای حمایت می‌کند که خودروسازان را از حذف رادیوهای AM از برخی وسایل نقلیه منع می‌کند. iHeartRadio دارای بیش از 250 ایستگاه رادیویی AM است.

کروز در حالی که سال گذشته تلاش می کرد لایحه خود را در سنا تصویب کند، رادیو AM را به عنوان “واحه ای برای سخنرانی محافظه کارانه” با استناد به مجریان تاک شوی تاثیرگذار مانند راش لیمباو و مارک لوین ستود. تسلط آنها در امواج رادیویی به حرفه کروز دامن زده است – ابتدا به عنوان یک سیاستمدار، اکنون به عنوان یک پادکست.

دیدگاهتان را بنویسید