هیئت منصفه 12 نفره در محاکمه ترامپ


دوازده هیئت منصفه به طور رسمی در محاکمه رئیس جمهور ترامپ در روز پنجشنبه در منهتن حضور داشتند. هنگامی که همه اعضای منصفه جایگزین انتخاب شدند، بحث آغازین ممکن است آغاز شود.

خوان مرچان، قاضی دادگاه عالی ایالت نیویورک، بعدازظهر پنجشنبه پس از ادای سوگند هفت هیئت منصفه دیگر و پر کردن دوازده صندلی در جعبه هیئت منصفه گفت: “ما یک هیئت منصفه داریم.” او همچنین دو هیئت منصفه علی البدل از شش نفر مورد نیاز خود را سوگند یاد کرد.

پرزیدنت ترامپ در حین خروج از دادگاه جنایی اش با حرکات اشاره می کند. برندن مک درمید پول/گتی ایماژ

آقای ترامپ پس از خروج از دادگاه به خبرنگاران گفت: «من باید در نیوهمپشایر باشم، باید در جورجیا باشم، باید در کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی باشم. من باید در جاهای مختلف برای مبارزات انتخاباتی حضور داشته باشم، اما تمام روز را برای محاکمه ای که در واقع بسیار ناعادلانه است، اینجا بوده ام.

او اخبار رسانه های مختلفی را به خبرنگاران نشان داد که به نقل از کارشناسان حقوقی گفتند “این یک مورد نیست، یک مورد مسخره است.”

پرزیدنت ترامپ در جریان محاکمه خود پشت میز دفاع می نشیند. Jabin Botsford-Pool/Getty Images

ترامپ افزود: این یک خشم بزرگ است. تمام جهان در حال تماشای این حقه هستند.

آقای ترامپ همچنین از دمای اتاق دادگاه شکایت کرد. «روزهای کامل اینجا می نشینم، از صبح تا شب، در این اتاق سرد، یخ زده. همه آنجا یخ زده بودند.»

قاضی خوان مرکان در اتاق خود در نیویورک، پنجشنبه، 14 مارس 2024 عکس گرفته شده است. AP Photo/Seth Wenig

آقای براگ آقای ترامپ را به 34 مورد جنایت در جعل سوابق تجاری در تلاش برای مخفی نگه داشتن اطلاعات از رای دهندگان در جریان انتخابات 2016 متهم کرد. آقای براگ مدعی است که ترامپ به وکیل شخصی سابق و دشمن فعلی خود، مایکل کوهن دستور داده است که به ستاره فیلم های بزرگسالان، استورمی دنیلز، که نام قانونی او استفانی کلیفورد است، 130 هزار دلار پول خفه کننده بپردازد تا او را از انتشار عمومی با خود باز دارد. ادعاهایی که او با آقای ترامپ در سال 2006 در جریان مسابقات گلف افراد مشهور در دریاچه تاهو داشت.

دادستان منطقه می گوید وقتی آقای ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده، بدهی خود را به کوهن پرداخت کرد، او این پرداخت ها را به عنوان هزینه های قانونی پرداخت کرد. آقای ترامپ در تمام اتهامات خود بیگناه است و رابطه جنسی با خانم کلیفورد را رد کرده است.

استورمی دنیلز، مجری فیلم بزرگسالان، ادعا می‌کند که در سال 2006 در دریاچه تاهو با رئیس‌جمهور ترامپ یک شب حضور داشته است. اتان میلر/ گتی ایماژ

صبح قاضی مرچان دو نفر از هفت هیئت منصفه ای را که روز سه شنبه سوگند یاد کرده بود برکنار کرد. یک زن عذرخواهی کرد و ابراز نگرانی کرد که به طور عمومی شناسایی شده است. او گفت که دوستان، همکاران و اعضای خانواده اش به او گفته اند که او به عنوان یک هیئت منصفه بالقوه شناسایی شده است. قاضی بلافاصله او را برکنار کرد و به مطبوعات دستور داد که به ویژگی های خارجی که می تواند اعضای هیئت منصفه را شناسایی کند، اشاره نکنند. قاضی مرچان گفت: «ما به تازگی قاضی خوبی برای این پرونده را از دست دادیم.

هیئت منصفه دیگری که او برکنار کرد مردی بود که روز سه‌شنبه به دادگاه گفت که آقای ترامپ را «جذاب‌کننده و مرموز» می‌داند و وقتی آقای ترامپ «به اتاقی راه می‌رود» «مردم را می‌راند». به این یا آن صورت». اما دادستان به قاضی گفت که هیئت منصفه در دهه 1990 به دلیل اخلال در تبلیغات سیاسی جناح راست دستگیر شده بود. قاضی از هیئت منصفه سوالاتی در مورد دستگیری های قبلی پرسید و معلوم شد که او دروغ گفته است.

ناتالی هارپ، دستیار ارتباطات پرزیدنت ترامپ، سمت راست، مارگو مارتین، معاون مدیر ارتباطات آقای ترامپ، در سمت چپ، و مشاور ترامپ، جیسون میلر، در سمت چپ، از یک استراحت ناهار بازگشتند که رئیس جمهور سابق در دادگاه جنایی منهتن شرکت می کند. تیموتی آ. کلری-پول/گتی ایماژ

قاضی در نظر دارد فردا انتخاب چهار هیئت منصفه جایگزین باقیمانده را به پایان برساند. اگر او موفق به یافتن چهار هیئت منصفه دیگر شود، جلسه ای را برگزار خواهد کرد که به عنوان “جلسه سندووال” شناخته می شود، که تعیین خواهد کرد که دادستان ها در صورت تمایل به شهادت آقای ترامپ می توانند از او بپرسند.

دیدگاهتان را بنویسید