ترامپ از لایحه کمک خارجی جانسون انتقاد می کند، حتی در حالی که سناتورهای جمهوری خواه مطمئن هستند که تصویب خواهد شد.


در حالی که رئیس‌جمهور جانسون بین روسای کمیته امنیت ملی خود و محافظه‌کاران تندرو فاصله می‌گیرد، رئیس‌جمهور ترامپ از لایحه جدید کمک‌های خارجی رئیس‌جمهور انتقاد می‌کند، که به گفته او کمک زیادی به اوکراین می‌کند. با این حال، سناتورهای جمهوری خواه به سان می گویند که این لایحه در صورتی که به مجلس فوقانی برسد از حمایت گسترده ای برخوردار خواهد شد.

آقای جانسون روز چهارشنبه از لایحه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار کمک خارجی خود رونمایی کرد. انتظار می‌رود که طبق قانون مورد حمایت دموکرات‌ها که به اعضا اجازه می‌دهد در مورد هر یک از اجزای منفرد، از جمله کمک به اوکراین، اسرائیل، چین آزاد و پیشنهادهایی برای کاهش بودجه TikTok و مصادره دارایی‌های روسیه، رأی دهند.

رئیس کمیته روابط خارجی، سناتور کاردین، به سان می گوید: «اگر آنها یک بسته را سه تکه بفرستند، به اضافه یک لقمه چهارم با برخی مشکلات مرتبط، اگر جواب داد، کار می کند.» من خیلی دوست دارم لایحه ما تصویب شود زیرا مستقیماً به میز رئیس جمهور می رود، اما اگر می توانیم این کار را انجام دهیم، بیایید آن را انجام دهیم.»

قانون آقای جانسون تقریباً مشابه بسته کمکی 95 میلیارد دلاری است که سنا در اوایل سال جاری تصویب کرد. سخنران تنها در حال حاضر اجازه رای جداگانه در مورد هر مؤلفه را پیدا کرده است، اگرچه او وام 10 میلیارد دلاری به اوکراین و همچنین TikTok و اجزای مصادره دارایی را در نظر گرفته است.

سناتور بوزمن می گوید: “من در مجلس سنا به آن رای دادم، بنابراین اگر منعکس کننده آن باشد، انتظار دارم از آن حمایت کنم.” سناتور موران، با تکرار احساسات همکارش، می‌گوید: «فقط باید آنچه را که کار می‌کند به دست آوریم و آن را بپذیریم». حتی اگر کمی با آنچه فرستادیم متفاوت باشد، فکر می کنم مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»

سناتور کورنین، که برای جانشینی سناتور مک‌کانل به عنوان رهبر جمهوری‌خواه رقابت می‌کند، به سان می‌گوید که اضافه شدن لایحه کاهش بودجه TikTok که هنوز در سنا متوقف است، بعید است که مانع از پیشرفت توافق کمک‌های خارجی آقای جانسون در صورت رسیدن به توافق شود. سنا

آقای کورنین درباره قانون رئیس مجلس گفت: “من دیدم که ماریا کانتول – رئیس کمیته بازرگانی – گفت که از این لایحه مجلس حمایت می کند، بنابراین فکر می کنم با اکثریت قاطع در سنا تصویب خواهد شد.”

سناتور یانگ به سان می گوید که سخنران «سخت کار می کند» تا کاری را انجام دهد که برایش ارزش قائل است. “من او را به خاطر آن تحسین می کنم. من تمایل دارم از هر وسیله ای که او برای انجام این کار فشار آورد، حمایت کنم.» این سناتور می گوید.

خوش‌بینی جمهوری‌خواهان سنا به مذاق آقای ترامپ خوش نمی‌آید. او روز پنجشنبه از مفهوم ارسال پول بیشتر به اوکراین انتقاد کرد. چرا اروپا برای کمک به اوکراین پول بیشتری نمی دهد؟ چرا آمریکا بیش از 100 میلیارد دلار بیشتر از اروپا در جنگ اوکراین سرمایه گذاری کرده است و ما را اقیانوسی از هم جدا کرده است!». – رئیس جمهور سابق در روی آنتن شبکه Truth Social گفت. “چرا اروپا نمی تواند با پول سرمایه گذاری شده توسط ایالات متحده آمریکا برای کمک به کشوری که نیاز مبرم دارد، مطابقت یا برابری کند؟”

قبل از اینکه آقای ترامپ سرکوب کمک های خارجی را بسنجید، محافظه کاران در مجلس نمایندگان تهدید کردند که جانسون را به دلایل متعددی از سمت خود برکنار خواهند کرد، هرچند توماس میسی، نماینده کنگره، بسته کمکی را آخرین نی توصیف کرد.

روز پنجشنبه، مت گیتز، نماینده کنگره گفت که او به حمایت از طرح آزادی اوایل «امروز» فکر نکرده است. مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره می گوید اگر رئیس مجلس به این مسیر ادامه دهد، احتمالا با استیضاح مواجه خواهد شد.

آقای گوتز و خانم گرین توسط اعضای گروه آزادی همکارشان می‌پیوندند. بر اساس گزارش Punchbowl News، گزارش شده است که آقای جانسون در حال بررسی اصلاحیه ای در قانون کمک های خارجی است که آستانه معافیت از معرفی را به تعداد بسیار بزرگتر از یک کمک کننده افزایش می دهد. رئیس مک کارتی برای اولین بار در سال 2023 در ازای انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس یک قانون یک نفره را ایجاد کرد.

در زمان رئیس مجلس پلوسی، تنها یکی از همکارانش در رهبری حزب دموکرات می توانست پیشنهاد معافیت ارائه دهد. تحت رهبری بونر، 25 امضا لازم بود تا بتواند برای رای گیری مطرح شود.

گروه آزادی، با امید به جلوگیری از طرح ابتکار آقای جانسون برای لغو تغییر قوانین، اکنون در حال برنامه ریزی برای حضور دائمی اعضای خود در صحن است. تیم پاسخگویی اقدام حضور حداقل یک نفر از فراکسیون آزادی را ملزم می کند که همیشه حضور داشته باشد تا از موافقت یکپارچه برای تغییر آستانه جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید