رابطه عاشقانه طولانی مدت TPPF با کن پکستون


کن پکستون بیشتر دهه خود را در اداره دادستانی کل تگزاس گذراند و همچنین به کلاهبرداری در اوراق بهادار متهم شد. با این حال، مانند هر باری که پکستون با اتهامات تخلف از جمله سوء استفاده از مقام، اخراج تلافی جویانه و تخلفات جنایی روبرو شده است، یک بار دیگر موفق شد از مجازات واقعی فرار کند. این امر به دلیل استفاده استادانه پکستون از منابع عمومی برای محاکمه (و تقویت) نفوذ سازمان‌ها و شبکه‌های حقوقی محافظه‌کار با بودجه بسیار خوب به هزینه منافع عمومی که او قرار است نماینده و محافظت کند، امکان‌پذیر شد.

از جمله این همکاری های طولانی مدت، استفاده پکستون از بودجه عمومی برای پیشبرد منافع بنیاد سیاست عمومی تگزاس (TPPF) است.

بنیاد سیاست عمومی تگزاس بخشی از شبکه سیاستگذاری ایالتی (SPN) است، یک شبکه ملی از دستفروشان تحت تأثیر جناح راست که در هر دو سطح ایالتی و ملی برای پیشبرد موارد دستور کار راست افراطی مانند کاهش بودجه آموزش عمومی، نقض مقررات زیست محیطی کار می کنند. و کاهش مالیات برای ثروتمندترین افراد کشور.

از نظر عملکردی، SPN در سراسر کشور به عنوان شاخه قضایی شورای تبادل قانونگذاری آمریکا، معروف به ALEC، در سراسر کشور فعالیت می کند و منافع این شبکه از دیگر سازمان ها، بنیادها و میلیاردرهای راست گرای حامی آن جدایی ناپذیر است. TPPF مسلماً تاج این شبکه است و به‌ویژه شاخه‌ای فعال و موفق شبکه محسوب می‌شود. این گروه که دارای نفوذ زیاد بر سیاست و سیاست تگزاس است، پیروزی های متعددی در دادگاه های ایالتی و فدرال کسب کرده است و رهبران ارشد ایالتی مانند فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، اغلب به عنوان رهبران رویداد برای TPPF خدمت می کنند. مدیر عامل این گروه در سال 1836 به کمیسیون ابوت منصوب شد. کمیسیون 1836 که پس از سال استقلال تگزاس از مکزیک نامگذاری شد، “یک پاسخ عمدتا محافظه کارانه به مجله نیویورک تایمز“انتشارات پروژه 1619” و قصد دارد یک تاریخ سفید رنگ راست تگزاس ایجاد کند.

این روزها، سخت – اگر نگوییم غیرممکن – است که بفهمیم چه کسی TPPF را تامین مالی می‌کند، زیرا سازمان اهداکنندگان خود را فاش نمی‌کند. جدیدترین فهرست موجود در دسترس عموم از حامیان مالی او بیش از یک دهه قدمت دارد. البته این امر شناسایی فرآیند پاسخگویی مقامات دولتی را در مورد رابطه آنها با سازمان (و انگیزه های خود سازمان) دشوارتر می کند. از نظر تاریخی، اهداکنندگان او شامل یک Who’s Who از آلاینده‌های تگزاس، شرکت‌های بزرگ آب و برق و شرکت‌های بیمه بزرگ، مانند ExxonMobil، Koch Industries و بنیاد Koch، و Luminant Energy، و همچنین ابر صندوق‌های محافظه‌کار مانند Lynde و Harry Bradley بوده‌اند. بنیاد، بنیاد کورس و صندوق سرمایه‌گذاری کمک‌کنندگان (موسوم به «خودپرداز پول‌های تاریک دست راستی») و صندوق اعتماد اهداکنندگان. TPPF با توجه به منافع اهداکنندگان خود درگیر مبارزات سیاست عمومی بی‌شماری، از سیاست‌های انتخاب مدرسه گرفته تا حملات هماهنگ به انرژی‌های تجدیدپذیر است.

در طول این مبارزات، کن پکستون دوست خوب بنیاد بود و به طور منظم در رویدادهای آن شرکت می کرد. در سال 2015، پکستون در اجلاس گروه ویژه اقدام انرژی و آب و هوا صحبت کرد، جایی که او تلاش‌ها را برای جلوگیری از گسترش تعریف فدرال از حاکمیت آب‌های ایالات متحده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) توضیح داد. در آن زمان، برخی از دوستداران محیط زیست این پیشنهاد را بزرگترین پیروزی آب پاک در یک دهه اخیر نامیدند. در عوض، چالش پکستون توسط دولت ترامپ مشروعیت یافت و قوانین لغو شدند.

در سال 2018، Paxton در یک دادخواست تحت رهبری TPPF علیه قوانین اجاره کوتاه مدت شهر آستین مداخله کرد که سعی در محدود کردن شرایط و تعداد دفعات املاک اجاره ای داشت. در سال 2019، پکستون یک سخنرانی کلیدی در مورد جهت گیری خط مشی TPPF ارائه کرد. در سال 2021، او وکلای TPPF را برای رهبری حمله دیگری به اقدامات EPA تحت قانون هوای پاک منصوب کرد.

تبلیغات متنی: وقتی تگزاس در بدترین حالت خود قرار دارد، تگزاس آبزرور باید در بهترین حالت خود باشد.  برای این ما به حمایت شما نیاز داریم.  دکمه می گوید: همین حالا بپیوندید
تبلیغات

پکستون همچنین از تلاش های TPPF برای تضعیف حمایت های قانونی برای تگزاسی ها حمایت کرد. در سال 2022، پکستون و TPPF لایحه 1111 سنا (SB 1111) را حمایت کردند، یک لایحه ضد حق رای که به سرعت توسط اتحادیه شهروندان آمریکای لاتین متحد و Voto Latino به دلیل شرایط سخت اقامت، الزامات جدید شناسه رای دهنده، و “محدودیت های مبهم و شدید در روند ثبت نام رای دهندگان.” دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی تگزاس با گروه های حقوق مدنی موافقت کرد و این شرایط اقامت را لغو کرد. متأسفانه، وکلای Paxton و TPPF در نهایت منجر به لغو تصمیم دادگاه منطقه در بخش بدنام Fifth Circuit شدند و تگزاس همچنان به وضع قوانین، سیاست‌ها و غیره شدیدتر ادامه می‌دهد. سرکوب رای دهندگان

برخی از اعضای هیئت مدیره TPPF نیز بزرگترین حامیان پکستون هستند. تیم دان نایب رئیس فعلی هیئت مدیره TPPF و یکی از بزرگترین بازیگران سیاست تگزاس است. او بزرگ‌ترین منبع کمک‌های مالی در تگزاس است، تعدادی قانون‌گذار ایالتی دارد که «از نظر مالی تابع» از او هستند، که مشتاق هستند وفاداری خود را به درستی ثابت کنند، و سازمان‌های خصوصی بسیاری را در ایالت اداره می‌کند که دائماً بر اعمال سیاست‌ها تمرکز می‌کنند. جهت درست دان همچنین از سال 2002 مبالغ هنگفتی را در شرکت های پکستون سرمایه گذاری کرده است. دان همچنین قبل و بعد از محاکمه استیضاح او در سنای تگزاس، پول کمپین خود را برای دفاع از پکستون اختصاص داد. اینها شامل وام‌ها و کمک‌های مالی به ستوان فرماندار دن پاتریک، که فرآیند استیضاح پکستون را رهبری کرد، و کمک‌های نقدی کلان به جمهوری‌خواهانی بود که سال گذشته به استیضاح پکستون رای دادند.

داگ دیسون، که در هیئت مدیره TPFF نیز حضور دارد، در ژوئن 2023 50000 دلار به Paxton اهدا کرد – تقریباً یک ماه پس از تعلیق (به طور موقت) Paxton در انتظار دادگاه سنا. البته، نمی توانیم کایل استالینگز، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره TPPF را فراموش کنیم که سال گذشته 100000 دلار به Paxton اهدا کرد.

همانطور که این شبکه از ارتباطات نشان می دهد، پکستون منابع ایالت تگزاس را به سمت منافع TPPF هدایت کرد و به نهادهای TPPF قدرت داد تا طوری رفتار کنند که گویی قدرت کامل تگزاس را در اختیار دارند. با انجام این کار، پکستون ثابت کرده است که او چیزی بیش از یک عامل نیست که به عنوان یک نام عمومی برای منافع خصوصی شرکت‌های تحت حمایت کخ و نزدیکان آنها ظاهر می‌شود.

مدل پکستون در استفاده از منابع عمومی برای خدمت به منافع چنین گروه‌های محافظه‌کار و دارای بودجه شرکت‌ها، تعهد دفتر او را به همه مردم تگزاس تضعیف می‌کند و منافع عمومی را تضعیف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید