نه سال، نه زندگی: آخرین اجراهای پکستون با قانون


او را کولار کن صدا کنید. یک بار دیگر، دادستان کل تگزاس ثابت کرد که دارای سپر غیرقابل مجازات معافیت است.

هفته گذشته، دادستان های ویژه به توافقی رسیدند تا اساساً کن پکستون را از سه فقره تقلب در اوراق بهادار تبرئه کنند، درست قبل از اینکه پرونده تقریباً یک دهه ای در هیوستون محاکمه شود. این اتهامات در ازای پرداخت مبلغی کمتر از 300000 دلار به قربانیان ادعایی خود توسط پکستون کنار گذاشته می شود.

بدین ترتیب یک پایان تکان دهنده ناگهانی به حماسه حقوقی که در بیشتر دوره تصدی پاکستون به عنوان دادستان کل بر سر پاکستون آویزان بود، رسید. هرچه این پرونده طولانی تر می شد، پکستون بیشتر به عنوان یک قهرمان تحت تعقیب در چشم طرفدارانش و یک کلاهبردار فاسد برای مخالفانش آشکار می شد.

Paxton در سال 2015 متهم به کلاهبرداری در اوراق بهادار شد که ادعا می‌کرد دوستان را تشویق به خرید سهام در شرکت فناوری مک‌کینی بدون افشای اینکه شرکت غرامت دریافت می‌کند، و به اتهام ارجاع مشتریان به شرکت سرمایه‌گذاری یکی از دوستان بدون ثبت نام به عنوان مشاور سرمایه‌گذاری.

پکستون از زمانی که توسط هیئت منصفه بزرگ در شهرستان زادگاهش کالین متهم شد، گفته است که او قربانی بی گناه یک آزار و شکنجه سیاسی است که توسط تشکیلات جمهوری خواه سازماندهی شده بود و با پیشنهاد او برای AG مخالفت کرد. دان کوگدل، وکیل قدیمی او، که نقش کلیدی در تیم دفاع موفق استیضاح پکستون نیز داشت، گفت که این اتهامات همیشه “چرند” واهی بوده تنها به این دلیل مطرح می‌شود که دادستان‌های ویژه تشنه رسانه‌ها می‌خواستند AG را از کار بیاندازند. (SEC همچنین اتهامات کلاهبرداری مدنی را علیه Paxton مطرح کرد، اما این شکایت در سال 2017 توسط یک قاضی فدرال رد شد.)

علاوه بر تبرئه اخیر او توسط سنای ایالتی مجلس نمایندگان آمریکا اتهامات مربوط به رشوه خواری و سوء استفاده از مقام، فرار پیروزمندانه پکستون از محاکمه کلاهبرداری اوراق بهادار موقعیت او را به عنوان هودینی سیاسی عجیب و غریب تگزاس تثبیت می کند.

پکستون هفته گذشته در بیانیه ای پیروزمندانه گفت: “در این پرونده هرگز محکومیتی وجود نخواهد داشت و من گناهی ندارم.”

کن پکستون و وکیلش، با کت و شلوار و کراوات، درست قبل از تبرئه شدن او در مجلس سنا نشستند.  تونی بازبی، وکیل پکستون، در حالی که پکستون لبخند می‌زند، با دستانش اشاره می‌کند.
پکستون با وکیل مدافع خود، تونی بازبی، در جریان محاکمه استیضاح سال گذشته صحبت می کند. AP Photo/اریک گی

زمان آن فرا رسیده است که پکستون و متحدانش پاکسازی کنند و تلافی کنند – با شروع، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، داد فیلان، که ماه گذشته مجبور به شرکت در دور دوم انتخابات در ماه مه شد. با آزاد شدن AG، Paxton و همکارانش. باور کنید که در نهایت می توانند باتلاق آستین را تخلیه کنند و ویران کنند RINOو سیستم به اصطلاح تک حزبی را که به دموکرات ها اجازه می دهد تا مجلس نمایندگان تگزاس را به طور مخفیانه کنترل کنند، منحل کنید (آنقدر مخفیانه که خود دموکرات ها از این که بدانند اینقدر قدرت دارند شوکه می شوند).

وکیل قدیمی پکستون، میچ لیتل، به یکی از مبارزان پیشرو در مبارزات انتخاباتی انتقام کن تبدیل شده است. لیتل پس از ایفای نقش مهم در دفاع از استیضاح، از شهرت تازه به دست آمده خود برای کاندیداتوری برای کرسی در مجلس نمایندگان تگزاس استفاده کرد و یکی از نمایندگان جمهوری خواه را که به استیضاح پکستون رای داده بود، برکنار کرد.

این بزرگترین اثر حقوقی قرن بیست و یکم بود. و امروز به پایان می رسد، “لیتل روی X نوشت زمانی که یک معامله تقلب اوراق بهادار تایید شد. حالا می‌خواهم تصور کنید که اگر از این کابوس رها شوید، چه می‌کنید. همین اتفاق خواهد افتاد. ما در مقدمه اصلاحات در ایالت بزرگ تگزاس هستیم و حسابداری مناسبی وجود خواهد داشت.”


دیوید برگ، وکیل هیوستون، گفت: “این غیرعادی ترین پیشرفت یک جرم جنایی بزرگ است که من تا به حال دیده ام.” ماهنامه تگزاس. “کن پکستون بودن باید خوب باشد.”

تأخیرهای مکرر، که بسیاری از آنها ناشی از چالش‌های مکرر پکستون با محل برگزاری و دستمزدهای بالایی بود که دولت به دادستان‌های ویژه ستاره خود پرداخت می‌کرد، مانند خونریزی آهسته بود. برگ گفت: «تاخیر اجرای عدالت به مدت 9 سال تقریباً یک تیر مرگبار به قلب کیفرخواست است.

مانند تبرئه پکستون در محاکمه استیضاح، عواقب حاصل از معامله کلاهبرداری در اوراق بهادار با تک تیراندازی عمومی و زد و خورد بین وکلای پکستون و دادستان های ویژه، که همگی وکلای بزرگی هستند، تقویت شده است.

دادستان ویژه اصلی، برایان وایس، وکیل برجسته هیوستون، به دلیل کنار گذاشتن این پرونده پس از اینکه به شدت نقش دادستان متقابل را بر عهده گرفت، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اما Wice اصرار دارد که این یک تسلیم توسط دادستان نبوده است.

«در پایان روز، این یک تصمیم ضروری بود [Paxton]وی به خبرنگاران گفت: مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیت را بپذیریم. “من حتی یک ذره نگران این نخواهم بود که چه کسی برنده خواهد شد. … بنابراین سوال این نیست که … چه کسی برنده شد، بلکه این است که آیا عدالت اجرا شد؟ و من فکر می کنم پاسخ یک بله غیر قابل انکار بود.

این اصلاً آن چیزی نیست که مردم با شنیدن کلاهبرداری در اوراق بهادار به آن فکر می کنند.

این یک چرخش آشکار برای ویس از چند هفته قبل بود، زمانی که او معامله احتمالی پیشنهادی دادستان ویژه مشترک خود را که به گفته او “بدتر از یک سیلی بر مچ دستش بود” سرنگون کرد. این بود: “هی، بیا برایت یک شیک، یک غذای گرم و یک نعناع بیاوریم.” ویس می‌گوید این اتفاق نمی‌توانست روی ساعت من بیفتد.

دادستان همکار او، کنت شفر، وکیل مدافع جنایی هیوستون با تجربه طولانی محاکمه، بر سر این معامله مقدماتی مذاکره کرد و پس از کشته شدن او استعفا داد.

شفر می‌گوید: «خیلی پرفروش به نظر نمی‌رسم، اما زمانی رسید که متوجه شدم نباید بودجه پیگرد قانونی کن پکستون را تأمین کنم.» هیوستون کرونیکل. «من برای بیوه ها، یتیمان، افراد فقیری که توسط نظام استثمار می شوند، کارهایی را به صورت رایگان انجام خواهم داد. اما من قصد ندارم به یک سیاستمدار حمله کنم و برای مجازات او پول زیادی خرج کنم. این کار من نیست.”

پرونده های معوقه به هیچ یک از دادستان ها اجازه نداده اند که بابت خدمات خود یک ریال دریافت کنند.

ویس، یک وکیل باتجربه استیناف با تجربه کمی در محاکمات جنایی، پس از آن مجبور شد برای یافتن جانشینی برای شفر تلاش کند، که کارهای پیش از محاکمه را بر روی پرونده ها انجام دهد و دادستانی را در دادگاه رهبری کند.

پس از بررسی حقایق پرونده و بازجویی مجدد از شاهدان، به نظر می رسید که ویس برای اولین بار پس از سال ها ایمان خود را نسبت به قوت پرونده از دست داده است. گزارش شده است که بسیاری از شاهدان با دادستان ها دشمنی داشتند و به دفاع از پکستون ادامه دادند. زمانی که تیم پکستون تایید کرد که AG حاضر است به قربانیان ادعایی او غرامت بپردازد، وایس مایل بود موافقت کند.


با تمام تاکیدی که بر ماهیت جدی اتهامات تقلب در اوراق بهادار پکستون و حداکثر مجازاتی که آنها در پی داشت – 99 سال زندان – بعید بود که پکستون در صورت محکومیت، مدتی را پشت میله های زندان سپری کرده باشد. جنایات یقه سفید به این بزرگی معمولاً منجر به مجازات مشروط یا دادخواستی مانند آنچه که پکستون به دست آورد، می شود.

یکی از استادان حقوق گفت: «این اصلاً چیزی نیست که مردم وقتی در مورد تقلب در اوراق بهادار می شنوند به آن فکر می کنند تگزاس تریبون. “این برنی مدوف نیست و سم بنکمن-فرید نیست.”

خود وایس اخیراً به WFAA گفته است: “من هرگز هیچ سناریویی، جهانی را تصور نمی‌کردم که بر اساس آن، یک قاضی یا هیئت منصفه کن پکستون را به اتهامات اوراق بهادار به زندان بیاندازد.”

با وجود ‌ ‌ ‌ پکستون در تمام طول مسیر از طریق کلیپ‌پارت دستگیر شد. سایر تحقیقات جنایی ناشی از معاملات زمین های فاسد پکستون در شهرستان کالینی در زمانی که او نماینده ایالتی بود، و همچنین اتهامات رشوه خواری برای هدیه ای شش رقمی که پکستون به صندوق دفاع قانونی خود از موضوع تحقیقات کلاهبرداری در مدیکید که شامل AG بود، می برد. دفتر خالی شد

سخنرانی پکستون در گردهمایی ترامپ در سال 2021. AP Photo/ژاکلین مارتین

البته، مشکلات حقوقی پکستون هنوز به پایان نرسیده است، اما دلایلی وجود دارد که باور کنیم می‌تواند به همین شکل پایان یابد.

پکستون هنوز با یک دعوای افشاگر مدنی از سوی معاونان ارشد سابق خود مواجه است، که او سعی کرد به طور یکجانبه با قبول نکردن حقایق یا محکومیت آن را رد کند (با ناراحتی حداقل یکی از سناتورها، که به تازگی او را از اتهامات بر اساس همین موارد تبرئه کرد. حقایق) در تلاشی آشکار برای اجتناب از شهادت و محاکمه. سپس تحقیقات FBI در مورد رابطه Paxton با غول املاک آستین، Nate Paul (که خود با اتهامات کلاهبرداری بانک فدرال مواجه است) است که توسط همان افشاگران در سال 2020 آغاز شد. این تحقیقات فدرال بیش از سه سال است که باز بوده و جزئیات در مورد وضعیت آن بسیار اندک است.

پکستون علاوه بر پرداخت حدود 300000 دلار به سرمایه گذارانی که گفته می شود از آنها کلاهبرداری کرده است، اکنون باید 100 ساعت خدمات اجتماعی و 15 ساعت دوره های اخلاقی حقوقی را بگذراند.

پکستون توانست 45 دقیقه از یک دوره اجباری اخلاق حقوقی را با دوره‌ای به نام «تق‌های سخت در لیتل راک» که در آن استیو کلارک، دادستان کل سابق آرکانزاس داستان وحشتناک فساد عمومی خود را به اشتراک می‌گذارد: کلارک در سال 1990 پس از او مجبور به استعفا شد. محکومیت به سرقت به دلیل سوء استفاده از حساب دولتی برای بازپرداخت هزینه های شام جعلی.

در توضیحات دوره آمده است: «استفان کلارک در اوج حرفه خود به عنوان دادستان کل ایالت بود که یک رسوایی اخلاقی همه چیز را تغییر داد. بیاموزید که چگونه سقوط او منجر به درک قدرتمندی از اهمیت اخلاق در زندگی روزمره یک وکیل شد.

اگرچه پکستون احتمالاً درس خود را در مورد چگونگی جلوگیری از چنین سقوطی تدریس می کند. درس او: هرگز تسلیم نشو، هرگز تسلیم نشو و هرگز فراموش نکن.



دیدگاهتان را بنویسید