شاهزاده هری آمریکایی | نیویورک سان


شاهزاده هنری چارلز آلبرت دیوید، دوک ساسکس اعلام کرد که آمریکا خانه اوست، از نظر اجتناب ناپذیری کمتر تکان دهنده نیست. امروز گزارش شده است که شاهزاده هری، پنجمین ردیف تاج و تخت، اخیراً این خبر را به اداره ثبت شرکت ها در بریتانیا اعلام کرده است. کالیفرنیا اکنون آدرس او برای کلیه مکاتبات مربوط به سرمایه گذاری Travalyst Limited خواهد بود. این باعث می شود بقیه دنیا بدانند که هری کجا خانه را صدا می کند.

اما یک ساکن شهروند نمی سازد. شاهزاده هری در نوامبر به ABC News گفت که آمریکایی شدن “فکری است که به ذهن من رسیده است، اما در حال حاضر اولویت اصلی من نیست.” ستون نویس ما دین کاراییانیس از رنجی که شاهزاده در راه به دست آوردن مدارک مورد نظر متحمل می شود صحبت کرد. ازدواج او با مگان مارکل می تواند ویزای درخشانی را فراهم کند. مسیرهای ممتاز دیگری نیز وجود دارد.

با این حال، حتی یک مو قرمز سرکش می تواند از گفتن کلماتی که بدون آنها نمی تواند آمریکایی شود خودداری کند. در این بیانیه به ویژه آمده است: «من رسماً با سوگند اعلام می‌کنم که مطلقاً و کاملاً از هرگونه وفاداری و وفاداری به هر شاهزاده، حق ثبت اختراع، دولت یا حاکمیت خارجی که تاکنون تابع یا شهروند آن بوده‌ام، صرف نظر می‌کنم. ” شاهزاده هری بالاخره وجود دارد “شاهزاده خارجی”. برادر او شاهزاده ولز و پدرش یک حاکم است.

هنگامی که شاهزاده این کلمات را گفت، تصور می کنیم که روح عموی بزرگش، پادشاهی که مدتی به عنوان ادوارد هشتم شناخته می شود، احتمالاً پس از کناره گیری از سلطنت، در جایی در زندگی پس از مرگ سر تکان می دهد. در گذشته کناره گیری هایی مانند مری ملکه اسکاتلند وجود داشته است، اگرچه به سختی داوطلبانه بوده است. در دوران باستان آنگلوساکسون، سنت واین و جانشینش کادوالا برای نزدیک شدن به کلیسای روم، رنگ ارغوانی را رد کردند.

کلماتی که انگلیسی های تابعیت شده به آن سوگند می خورند چقدر متفاوت است. قانون تعهدات 1868 خطی را تعیین کرد که برای هر پادشاه تنظیم شده است. نسخه امروزی حاوی این تعهد است که «بر اساس قانون، صادق باشد و با اعلیحضرت پادشاه چارلز، وارثان و جانشینان او وفاداری واقعی داشته باشد. پس خدایا کمکم کن.” شاهزاده به عنوان شادتر از وارث شناخته می شود، اما ما حدس می زنیم که وفاداری به برادر و عروسش مبتلا به سرطان باقی بماند.

قانون اساسی مقرر می دارد که هیچ عنوان اشرافیت توسط دولت فدرال یا ایالتی اعطا نشود. این یکی از شدیدترین ممنوعیت ها در پوست است. در این راستا، قانون ایالات متحده مقرر می دارد که اگر یک نجیب زاده به دنبال تابعیت باشد، باید “در همان مراسم عمومی که در آن سوگند وفاداری گرفته می شود، سوگند یاد کند و صراحتاً از چنین عنوان یا حکم نجابت خودداری کند.” بنابراین، دیگر از دوک نشین ها خبری نیست.

اگر شاهزاده بخواهد عناوین خود را از دست بدهد، ممکن است از بیانیه همیلتون در فدرالیست 84 الهام بگیرد که ممنوعیت «در واقع ممکن است به عنوان سنگ بنای یک دولت جمهوری شناخته شود. تا زمانی که آنها کنار گذاشته شوند، هرگز خطر جدی وجود دولت غیر از مردم وجود نخواهد داشت. بر خلاف کیتیتان ملایم، بن فرانکلین از پوشیدن چیزی که او آن را «روبان و نشان» می نامید، بدش نمی آمد.

شاهزاده هری و خانم مارکل، در حالی که دوک و دوشس ساسکس – در حال حاضر – با کنار گذاشتن لباس سلطنتی خود غریبه نیستند. کاخ باکینگهام توضیح می دهد که آنها دیگر به عنوان اعلیحضرت سلطنتی خطاب نمی شوند، اکنون “آنها دیگر اعضای خانواده سلطنتی نیستند”. یکی از نویسندگان، رابرت جابسون، معتقد است که آنها “ممکن است هنوز به آقای و خانم مونت باتن-ویندزور از مونتسیتو، کالیفرنیا تنزل داده شوند.”

تغییر محل سکونت دوک در 29 ژوئن 2023 انجام شد، زمانی که ساسکس ها کلبه Frogmore را ترک کردند و به ایالت گلدن نقل مکان کردند. با این حال، حتی زمانی که رویای طلایی می بیند، آیا می تواند با صداقت لازم عهد کند که «به طور کامل و کامل از خانه ویندزوری که در آن متولد شده چشم پوشی کند؟ مادرش، پرنسس دایانا، که زندگی‌نامه‌نویس او تینا براون به ما می‌گوید، عاشق آمریکا شده بود، هرگز تا این حد پیش نرفت.

دیدگاهتان را بنویسید